Speakers 2012

 

Voorzitter bestuur Stadgenoot
Partner Lingotto
Directeur Vereniging Vastgoedbelang
HBO-raad / Voorzitter College van Bestuur De Haagse Hogeschool
CEO Knightbridge Student Housing UK
Stichting Tijdelijke Transformatie Kantoren
Director / Owner Tangram Architecture
Senior sectormanager ING Business Banking in Nederland
Vicevoorzitter en lid College van Bestuur UvA-HvA
Head of Education Promotion at Nuffic
Beleidscoördinator Ministerie Binnenlandse Zaken & Koninkrijkrelaties
Directeur Woondiensten Nijestee
Districtmanager Vestide
Algemeen Directeur studentenhuisvesting Maastricht University
Senior Investment Manager Infrastructure at PGGM Investments
CEO Camelot Europe
Adviseur Cauberg-Huygen Raadgevende Ingenieurs BV
Partner Finance-Ideas
Director Instyle Concepts
co-founder at HvdN architecten and Studioninedots
Secretary Forum Housing & Living 
Head of Student Housing and Higher Education Jones Lang LaSalle
Director City Consult
Directeur AM regio Noord West
Fund Director Bouwfonds European Residential
Managing Director City Living The Student Hotel
Co-founder Onix Architects
CEO Melon District Spain
CEO Youniq Germany
Kantorenloods Ontwikkelingsbedrijf Gemeente Amsterdam
Directeur ABF-Research
Partner at Knight Frank, Head of the Knight Frank Student Property Team
Senior conceptontwikkelaar Van Wijnen
Manager Maatschappelijke Vastgoed bij Ymere
Founder and CEO Studyportals
Director of Client Services Europe i-Graduate International Student Barometer
Director, Head of Student Investments Savills Investments B.V.
Oprichter Maponomics
Voorzitter H-team
Owner & Founder TCN / Coach
Regio Manager Noord Bouwinvest
Ursem Modulaire Bouwsystemen
Director Ontwikkelingsbedrijf Syntrus Achmea
Commercial Projectmanager L.I.F.E. N.V
Specialist studentenhuisvesting Woonstichting de Key
Ontwikkelingsmanager Syntrus Achmea Vastgoed

Partners editie 2012:
Partners The Class of 2020 editie 2012


Gerard Anderiesen
Gerard Anderiesen- Director Stadgenoot
Gerard Anderiesen(1954), bestuurder bij Stadgenoot, stadssocioloog, heeft in de jaren tachtig en negentig veel onderzoek gedaan naar stadsvernieuwingsprocessen in 19e-eeuwse wijken en vroeg-naoorlogse wijken in Amsterdam en Rotterdam. In 1994 directeur geworden van de Amsterdamse Federatie van Woningcorporaties; in 2002 van de Algemene Woningbouw Vereniging in Amsterdam die in 2008 met Het Oosten fuseerde tot Stadgenoot. Stadgenoot beheert in Amsterdam ruim 35.000 woningen en bedrijfsruimten, verspreid over alle stadsdelen

Martijn Bakker
Martijn Bakker – Partner Lingotto
Martijn Bakker werd in 1970 geboren te Nieuwkoop, middenin het groene hart van Zuid-Holland. Na met succes opleidingen aan het Christelijk Lyceum, de HTS (Bouwkunde) en de TU/e (Technology Management) gevolgd te hebben heeft hij zich vanuit verschillende werkvelden beziggehouden met de gebouwde omgeving. Na bij Ballast Nedam (planontwikkelaar), bbn (projectmanager) en Rabo Vastgoed/Bouwfonds (ontwikkelingsmanager) te hebben gewerkt is hij in 2008 als partner bij Lingotto toegetreden.Martijn Bakker is getrouwd met Elise Heijne, heeft twee dochters (Isa en Fleur) en woont in Castricum.Lingotto
Lingotto is een zelfstandige concept- en projectontwikkelaar, opgericht in 2000 vanuit een passie voor het vak en het besef dat het ook anders kan. Lingotto denkt en werkt ‘Restructief’, ‘Bruikdienstig’ en ‘Futumorfant’. Onze projecten bevinden zich vooral in stedelijke omgevingen en bieden ruimte aan uiteenlopende functies (wonen, werken, winkelen). Lingotto is specialist op het gebied van transformatie en herontwikkeling van bestaande gebouwen en gebieden, maar heeft ook innovatieve nieuwbouwprojecten gerealiseerd. Lingotto ontwikkelt, realiseert en exploiteert zowel projecten voor eigen rekening en risico als in samenwerking met of in opdracht van andere partijen. Steeds vaker werken wij in een tussenvorm (co-creatie) waarbij ontwikkelaar, eigenaar en gebruikers de risico’s delen. 

Hein Bos
Hein Bos –  Directeur Vereniging Vastgoedbelang
Geboren 7-03-47 in Utrecht,Na HBS, bedrijfseconomie in Amsterdam.
Van 1968 tot 1974 leraar economische vakken van havo tot Heao en wetenschappelijk medewerker Universiteit.
Vanaf 1974 wethouder groeigemeente tot 1981, later gevolgd door statenlidmaatschap provincie Utrecht.
Vanaf 1981 tot 1988 directeur (avond-)Heao, later directeur opleiding Master of business Administration.
Vanaf 1988 tot 2001 organisatieadviseur, interim-manager, directeur serviceorganisatie van thuiszorginstellingen en voorzitter coöperatie van organisatieadviseurs
Vanaf 2001 directeur Vastgoed Belang, vereniging van particuliere beleggers in vastgoed.
Rob Brons
Rob Brons – HBO-raad / Voorzitter College van Bestuur De Haagse Hogeschool
mr. R.K. (Rob) Brons is sinds 1 maart 2010 voorzitter van het College van Bestuur van De Haagse Hogeschool. Hij studeerde Nederlands Recht aan de Erasmus Universiteit Rotterdam (1980) en volgde hierna zowel de Politie Academie (1982) als de Brandweer Academie (1995). Na zijn studie werkte hij kort aan het Gewestelijk Arbeidsbureau als medewerker ontslagzaken. Daarna was hij (hoofd)inspecteur van gemeentepolitie in Den Haag van 1980 tot 1994. Vanaf 1994 tot 2010 was hij (Regionaal) Brandweer Commandant in Den Haag en de Veiligheidsregio Haaglanden. Hij was ook landelijk commandant van USAR (Urban Search and Rescue Team). Rob Brons vervulde ook diverse bestuurs- en toezichthoudende functies in het onderwijs, het welzijnswerk, de gezondheidszorg en de sportwereld.Nevenfuncties:
  • Lid van de examencommissie Master of Public Safety, TU Delft (TopTech)
  • Voorzitter/examinator bij het Nederlands Bureau Brandweerexamens
  • Vice-voorzitter van het Rode Kruis in Den Haag
  • Voorzitter/examinator, praktijkbegeleider en leercoach bij de Koninklijke Nederlandse Bond tot het Redden van Drenkelingen
  • Voorzitter commissie Bezwaar en Beroep Koninklijke Nederlandse Bond tot het Redden van Drenkelingen
  • Instructeur Strandwacht Haagse Vrijwillige Reddings Brigade
  • Voorzitter Stuurgroep Serious Gaming Stichting Toekomstbeeld der Techniek


Bob Crompton
Bob Crompton – CEO Knightbridge Student Housing UK
Bob Crompton is CEO of Knightsbridge Student Housing Ltd, a company he set up in 2010 with the backing of Oaktree Capital. In the past two years Knightsbridge has acquired over 5,000 rooms in various stages of operation, with another 2,000 rooms under construction. His ambition is to double that in 2014, in order to create a £1billion student housing business with assets across the UK. In addition to this Knightsbridge Student Housing is establishing a presence in several European cities   Bob is also CEO of The Student Housing Company, the operating business owned by Knightsbridge. Bob Crompton was formerly CEO of Victoria Hall. He has over 25 years’ experience in the development and delivery of major projects in the Industrial, commercial and residential sectors; both in the UK and overseas , Bob has worked in the purpose built student housing sector for ten years,  he is a qualified engineer and an MBA. 

Hans van Dijk
Hans van Dijk – Co-founder and owner of CapNeuf, an Interim Management and Consultancy Agency in Spatial Development
Hans van Dijk (Lemmer 1972) is co-founder and owner of CapNeuf, an Interim Management and Consultancy Agency in Spatial Development.Since 2010 he is also General Manager of STTK (Foundation for Temporary Office Transformation). The foundation is a partnership of constructor Dura Vermeer, Unica Installations, PolyProducts Composites, Tam2 Architects, De Kroon Facilities and CapNeuf.STTK rents or buys empty offices and transforms them to housing for students and combines this with retail tenants in the plinth. This is done for a period of 10 years with a temporary dispensation of the destination plan and rent guarantees from Housing corporations or universities.

Charlotte ten Dijke
Charlotte ten Dijke – Director & Owner Tangram Architecture
Charlotte ten Dijke (1958) is founder and owner at TANGRAM Architecture and urban landscape. This office is leading in high density, mixed use building- especially in theNetherlands. Recent projects, likeCrystal CourtinAmsterdamand Cité inRotterdam, are examples of the combination of high density and a high level of sustainability. TANGRAM won several prestigious prices like the EUROPAN housing competition, the ‘BNABuildingof the year award’ and the ‘Amsterdam New Building Price’. Apart from the actual design and building, TANGRAM does research as well – mainly for municipalities and the central Gouvernment of theNetherlands.  Recently ‘Splendid Compact NL’ was published: a study for the Ministry of Infrastructure and Environment on future spatial policy for theNetherlandsand its built environment.Since januari 2011 Charlotte ten Dijke is appointed ‘visiting professor of Architecture’at theRogerWilliamsUniversityinBristol,RI. Central theme is ‘sustainable density’’. 


Jan van der Doelen – Senior sectormanager voor ING Business banking in Nederland
Jan van der Doelen is senior sectormanager voor ING Business banking in Nederland. Kijk voor meer informatie op de sectorpagina van ING business banking  In deze hoedanigheid vertegenwoordigt hij ING als het gaat om de sector Bouw, Onroerend Goed en Leisure. De sectormanager van de ING kent de trends en ontwikkelingen in de sector en draagt zijn kennis over aan de adviseurs. Hij gaat met ondernemers in gesprek en doet aanbevelingen op het gebied van strategische bedrijfsvoering en vertaalt dit naar bancaire oplossingen. Jan heeft ruim 25 jaar bancaire ervaring in diverse (commerciële) functies en is ruim 10 jaar in de sector Bouw en Onroerend Goed actief voor ING.

Paul Doop
Paul Doop – Vicevoorzitter en lid College van Bestuur UvA-HvA
Paul Doop was van 1999 tot en met 2005 partner bij Deloitte. Daarvoor was hij onder meer directeur / bestuurder van ICS Adviseurs, directeur bij Uitzendbureau Start, en vervulde hij directiefuncties op het gebied van financiën en vastgoed bij het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Doop studeerde Politicologie aan de Radboud Universiteit en aan de Universiteit Leiden.Sinds 2006 is Doop vicevoorzitter en lid van het College van Bestuur van de UvA en de HvA. Van juli 2011 tot april 2012 was hij waarnemend voorzitter van het College van Bestuur.Bestuursfuncties Paul Doop – verbonden aan zijn huidige functie
  • President-Commissaris van het wetenschaps- en technologiecentrum Watergraafsmeer (WTCW);
  • Voorzitter van AvA van Sciencepark CV;
  • Bestuurslid van de Stichting Academisch Rekencentrum Amsterdam (SARA);
  • Voorzitter van de research en ICT commissie van SURF.
  • Lid van de Raad van Commissarissen van de UvA Holding en de HvA Holding.

Overige nevenfuncties

  • Lid van het College van de Algemene Rekenkamer in buitengewone dienst;
  • Voorzitter van het bestuur van de Stichting de Christelijke Pers (Dagblad Trouw);
  • Lid Raad van Toezicht Hartekamp Groep, instelling voor gehandicaptenzorg te Haarlem.
  • Bestuurslid van de Deloitte Fair Chance Foundation.
  • Voorzitter Programmacommissie CDA t.b.v. Tweede Kamerverkiezingen 2012.


Han Dommers
Han Dommers – Head of Education Promotion at Nuffic
Johannes (Han) Dommers, geboren in 1965 te Heerde, heeft bestuurskunde (specialisatie Internationale Betrekkingen en Europese integratie) aan de Universiteit Twente gestudeerd. Na zijn afstuderen begon hij te werken in 1991 als beleidsmedewerker voor het toenmalige Ministerie van Welzijn, Volksgezondheid en Cultuur. Vervolgens was hij van 1994 t/m1998 als eerste ambassadesecretaris verantwoordelijk voor volksgezondheid en jeugdzaken bij de Permanente Vertegenwoordiging van Nederland bij de Europese Unie in Brussel. In 1997 was hij voorzitter van de EU-Raadswerkgroep Jeugdzaken.
Van 1999 tot begin 2001 was Han Dommers senior coördinerend adviseur EU-zaken bij het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. Daarna maakte hij de overstap naar het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK). Eerst was hij projectleider adviesstelsel en toezicht bij de afdeling Organisatie en Kwaliteit Rijksdienst en vanaf juni 2005 t/m mei 2008 plaatsvervangend hoofd van de afdeling Binnenlands Bestuur en Europa bij BZK.  Op1 juni 2008 begon Han Dommers bij de Nuffic (Nederlandse Organisatie voor Internationale Samenwerking in het Hoger Onderwijs) als afdelingshoofd Promotie en was hij onder meer verantwoordelijk voor de Study-in-Holland promotie in het buitenland alsmede voor het management van de Nuffic Netherlands Education Support Offices (Neso’s) in 10 doellanden. Sinds 1 juli 2011 is Han hoofd van de afdeling Positionering en in die hoedanigheid managementverantwoordelijk voor de Nuffic Neso’s en het Holland Alumni Netwerk. 

Haje van Egmond
Hajé van Egmond – Beleidscoördinator Ministerie Binnenlandse Zaken & Koninkrijkrelaties
Hajé van Egmond werkt sinds 1998 voor het voormalige ministerie van VROM en voor het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) op het gebied van de bouw. Hajé is binnen BZK betrokken bij de totstandkoming van het Bouwbesluit 2012 en het voorlichtingsmateriaal. Daarnaast werkt hij aan projecten rondom het verbeteren van de kwaliteit van het bouwen en privatisering van het bouwtoezicht. Tevens is Hajé werkzaam als docent op het gebied van het omgevingsrecht en de bouwregelgeving.
 

Gaaike Euwema
Gaaike Euwema – Directeur Woondiensten Nijestee
Directeur Woondiensten van Nijestee in Groningen. Daarvoor o.a. Hoofd PZ bij De Boer Supermarkten. Studeerde geschiedenis aan de RU Groningen en management bij De Baak. Geboren en getogen in Groningen, de jongste stad van Nederland. Een stad waar het voor jongeren en studenten goed leren en wonen is. Nijestee heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot een grote speler op de huisvestingsmarkt voor jongeren en studenten en is van plan om die positie nog verder uit te bereiden.http://www.linkedin.com/profile/edit?trk=hb_tab_pro_top 

Robert Coelen
Harald Evers – Districtmanager Vestide
Mijn naam is Harald Evers. Ik ben districtmanager bij Vestide, onderdeel van Woonbedrijf. Woonbedrijf heeft meer dan 30.000 woningen in bezit in het werkgebied Eindhoven en omliggende regiogemeenten.Vestide richt zich specifiek op studentenhuisvesting in Eindhoven. Met meer dan 3.000 wooneenheden, waarvan een deel ook gemeubileerd, biedt Vestide huisvesting aan reguliere en internationale studenten. En daarmee een bijdrage in het aantrekken en huisvesten van talenten naar/in de kennisregio Eindhoven.

Maurice Evers
Maurice Evers – Algemeen directeur studentenhuisvesting Universiteit Maastricht  Sinds november 2009 is Maurice Evers Afdelingshoofd en projectleider studentenhuisvesting Universiteit Maastricht.Het afdelingshoofd geeft leiding aan de afdelingKamerburo(bemiddeling van ongeveer 12.000 ongemeubileerde units) en Guesthouse UM (bemiddeling en beheer van ongeveer 900 gemeubileerde kamers voor short stay). De beide afdelingen bestaan samen uit 10 medewerkers.De projectleider is verantwoordelijk voor de intensivering van de samenwerking tussen beide afdelingen en het vormgeven van een nieuwe organisatie waarin de beide afdeling dienen op te gaan. Tevens dient hij te onderzoeken of het mogelijk is de studentenhuisvesting van de universiteit uit te besteden aan een externe partij.  

Vincent Gerritsen
Vincent Gerritsen – Senior Investment Manager PGGM Infrastructure
Vincent joined the PGGM Infrastructure team about 2 years ago. With over 10 years experience in business development for international real estate funds and M&A corporate finance advisory, he strengthens the team’s capabilities to execute its current direct investments strategy. Vincent is responsible for sourcing, negotiating and executing deals in various infrastructure segments and geographies. Recent deals include a.o. UK Student Accommodation, social infrastructure PPP/PFI, regulated utilities, and renewable energy.PGGM is a leading provider of administrative and investment management services to 6 Dutch pension funds. Having started with infrastructure investing via funds some 7 years ago, the current focus is on executing a direct deal strategy. With over € 100 billion of AuM, a long term investment horizon, and an expected substantial increase in the allocation to infrastructure by its clients, PGGM is an interesting long term partner for strategic players in the industry or as a co-investor in a consortium setting. Recent examples include transactions with UPP, Lend Lease, BAM and Global Via.

Joost van Gestel
Joost van Gestel – CEO Camelot Europe Entrepreneural business activities:5-1994 until now
CEO real estate security and administration firm specialized in occupation and security of temporary vacant buildings with live-in guardians.
Turnover 22 Mio euro in 2011, 220 employees spread over 16 offices in 6 West-European countries (BE, DUI, FR, IRE, NL, UK)Director/shareholder Clever Real Estate, student housing development fund, NL, 150Mio euro budget. Residential developments and investments in Belgium, UK and the Netherlands. Private equity investments in NL and USA.  

Jan Hardlooper
Jan Hardlooper – Adviseur Cauberg-Huygen Raadgevende Ingenieurs BV
Jan Hardlooper (1967) is adviseur op het gebied van bouwfysica, akoestiek en brandveiligheid. Hij studeerde technische natuurkunde in Delft met als afstudeerrichting akoestiek. Sinds 1996 is hij werkzaam bij Cauberg-Huygen Raadgevende Ingenieurs te Rotterdam, waar hij zich heeft toegelegd op grootschalige bouw- en ontwikkelopgaven op geluidbelaste locaties.  Het grensvlak tussen het Bouwbesluit en de Wet geluidhinder  is daarmee zijn  domein. Als adviseur was hij onder andere betrokken bij de studentenhuisvesting binnen Laan van Spartaan, Zuidas en Sciencepark te Amsterdam en de Balthasar van de Polweg te Delft. Jan Hardlooper is bestuurslid van het Nederlands Akoestisch Genootschap. 

Thomas Heijdendael
Thomas Heijdendael – Partner Finance-Ideas Thomas Heijdendael treedt op als financieel adviseur van ondernemingen en instellingen actief in de vastgoedsector. De laatste acht jaar is hij als partner verbonden aan Finance Ideas. Finance Ideas adviseert maatschappelijke organisaties, zoals woningcorporaties en zorg- en onderwijsinstellingen, bij de structurering en financiering van hun ambities. Hij heeft meerdere transacties begeleid, financiële structuren ontwikkeld voor maatschappelijke ondernemingen en financiële analyses uitgevoerd. Thomas Heijdendael studeerde onder andere Financial Management aan Universiteit Nijenrode. Na zijn studie is hij zijn carrière gestart bij Kempen & Co Corporate Finance. Daar lag de focus op het begeleiden van fusies en overnames, openbare biedingen en kapitaalmarkttransacties zoals beursintroducties en openbare emissies, structureren en begeleiden van de plaatsing van beleggingsfondsen.Thomas koppelt de ontwikkelingen binnen de woningcorporatiesector aan de mogelijkheden van de internationale kapitaalmarkt, waarbij kennis en ervaring van beide gebieden essentieel is voor optimale financiële oplossingen. 

Daan Hemminga
Daan Hemminga – Director Instyle Concepts
Daan Hemminga getrouwd en heeft 2 jongens van 11 jaar.Na het afronden van de textielschool in Enschede en het vervullen van de dienstplicht is hij in 1989 gestart als ondernemer in interieurs en aanverwante producten. Gestart als producent van woningtextiel producten heeft hij daarbij in 1992 enkele woonwinkels geopend. In 1996 uitgebreid met groothandelsactiviteiten in de woningtextiel. Sedert 1998 actief in projectinrichting van hotels, recreatieparken, shortstay en zorg. Mijn doel is het turnkey inrichten van tijdelijke verblijfsruimten.
Mijn visie is: met mijn creativiteit meerwaarde creëren voor de klant.

Albert Herder
Albert Herder – co-founder at HvdN architecten and Studioninedots
Albert Herder (b. 1960) studied at The Amsterdam Academy of Architecture. He graduated his courses, Master of Architecture in 1993. He worked for Architectenbureau Meyer en van Schooten and for DOK architects on various housing projects. In 1995 he founded his own office Albert Herder Architect. That same year he received a working grant from the Netherlands Foundation for the Arts, Design and Architecture (BKVB). His first project were residential buildings in the Nieuwe Kerkstraat in Amsterdam, which received several honors and awards. Since 1998 Albert is co-founder of HVDN architects and since 2010 he started Studioninedots together with Arie van der Neut, Vincent van der Klei and Metin van Zijl. It is an international operating office with an architectural playing field ranging from designing a chair to developing a city.Among the office’s best-known projects are the Amsterdam based modular student housing Qubic (2005), the high-rise residential building The Albatros (2006) and The Castle (2008), and the school building for the 4th Gymnasium of Amsterdam (2009). These projects received several honors and awards.In addition to his commitment to the designs, Albert teaches at various architecture institutes and gives regularly lectures at national conferences. He is a member of the Advisory Board of Architecture Course of the Academy of Architecture in Amsterdam.

Ad Hereijgers
Ad Hereijgers – Secretaris Forum Housing & Living
Ad Hereijgers started his career as a planning and housing consultant for the Cooper Square Committee on the Lower East Side in New York. Ad Hereijgers co-founded DE LIJN, a firm for housing and urban redevelopment in 1990 in Amsterdam, and NADC in 2002 in New York City.As principal of NADC he is focused on advising international investors and developers on opportunity assessment, market analysis, and joint-venture opportunities. In 2008 Ad Hereijgers opened NADC offices in The Netherlands.Ad Hereijgers’ experience spans more than 25 years and all phases of planning and development. His recent work includes: international housing models for a New York affordable housing study and public-private partnerships and redevelopment plans for the downtown area of Rotterdam. For 10 years, Ad Hereijgers did coordinate the joint development strategy of CityCorp, a consortium of residential developers in downtown Rotterdam. This project included a strategy for the elevated Hofpleinlijn in Rotterdam, similar to the New York High Line.Currently Ad Hereijgers is involved in several consultancy assignments in Amsterdam and Rotterdam regions and New York. In this capacity he is executive director of TransForte for redevelopment and managing residential and mixed-use real in Schiphol region. And Secretary of Forum for Housing and Living to introduce private investors as co-shareholders in Dutch housing associations.

Philip Hillman
Philip Hillman – Head of Student Housing and Higher Education Jones Lang LaSalle
Current Responsibilities:Head of JLL student housing and higher education team; this 20 strong team values circa £2.5 billion pa, is current procuring 11,000 beds for universities across the UK and is currently involved in investment transactions of circa £1 billion.Relevant Experience:
  • 20 years’ experience advising on student accommodation projects for a wide range of universities, developers, operators, lenders and investors.
  • Involved in most of the major student accommodation transactions in the sector over the past 5 years.
  • Working on strategic reviews and estate strategy for universities on a constrained land promoter and advising one of the UK’s major housebuilders on the acquisition of a new subsidiary business.

Details of Recent Projects:

  • Involvement in most of the major UK student housing transactions in recent years.
  • Agent on sale of Nido properties.
  • Strategic advice to UPP and Barclays Capital on refinancing and implementation of reinvestment strategy.
  • Strategy and agency work for City University on the sale and redevelopment of their residences in Islington.

 


Marco van Hoek
Marco van Hoek – Director City Consult
Marco van Hoek is werkzaam als senior adviseur en procesmanager ruimtelijke ontwikkeling. Als econoom heeft hij zich gespecialiseerd in complexe ruimtelijke opgaven, met in het bijzonder de integrale aanpak bij de (her-) ontwikkeling van woonwijken, bedrijventerreinen, zorgboulevards, kenniscampussen en sportcomplexen. Tevens is hij parttime docent aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en de Technische Universiteit Delft. Als directeur/eigenaar van City Consult verbindt hij zijn inhoudelijke expertise aan het samenbrengen van kennis bij verschillende specialisten en belanghebbenden om tot een duurzame ontwikkelstrategie te komen. Zijn specifieke aandacht gaat daarbij uit naar het betrekken van de eindgebruikers (bewoners, ondernemers, maatschappelijke organisaties) bij het ontwikkelproces. Marco gebruikt zijn kennis en ervaring ook bij het geven van trainingen aan en coachen van projectleiders, beleidsadviseurs en directievoerders bij gemeenten, ontwikkelaars, corporaties en maatschappelijke organisaties. Marco is lid geweest van de taskforce Student City van de Economic Development Board Rotterdam (EDBR). Hij is als adviseur onder andere betrokken geweest bij de ontwikkeling van (zorgvoorzieningen op) Campus Woudestein van de Erasmus Universiteit Rotterdam, het programma Alkmaar Kennisstad en het onderzoeksprogramma Univercities van de TU Delft.

Ronald Huikeshoven
Ronald Huikeshoven – Directeur AM Regio Noord West
Ronald Huikeshoven is geboren op 11 augustus1962 inAmsterdam. Na het behalen van zijn opleiding HTS Bouwkunde en HTS Bedrijfskunde is hij actief geweest bij verschillende bouwbedrijven in de sectoren restauratie en renovatie. Tijdens deze werkzaamheden heeft de opleidingen NVM-makelaar, Postdoctorale opleiding Vastgoedkunde en Chartered Surveyor voltooid. Met de hierbij op gedane kennis is hij actief geworden in de projectontwikkeling binnen het bouwconcern waar hij werkte. In 1993 maakte hij de stap naar Amstelland Vastgoed (het huidige AM) waar hij actief was als ontwikkelingsmanager. In deze functie was hij verantwoordelijk voor de ontwikkeling binnen de regio Noord Holland. De activiteiten van Amstelland speelde zich in die tijd vooral af in de regio groot Amsterdam.Na een mooie periode bij Amstelland Vastgoed maakte hij in 1997 de stap naar Bouwfonds MAB. Hier startte hij in de functie van ontwikkelingsmanager en groeide hij door tot directeur ontwikkeling voor de Noordvleugel van de Randstad. In het tijdsbestek 1997 – 2007 werd de basis gelegd voor de groei van Bouwfonds MAB in de regio groot Amsterdam tot één van de belangrijkste ontwikkelaars in die regio.In 2007 kwam hij terug bij AM als regio directeur Noord West. In de rol van directeur geeft hij sturing aan de passie van AM voor het ontwikkelen van inspirerende en duurzame leefomgevingen. AM zorgt hiermee voor kwaliteit van ruimte én kwaliteit van leven. Deze kwaliteit is terug te vinden in verschillende projecten in de regio Noord West, zowel in de stedelijke omgeving als in het landelijk gebied. Enkele spraakmakende studenten- en starterswoningen projecten waar AM bij betrokken is, zijn: 670 woningen Villa Mokum op het Amstelkwartier en 320 woningen in De Studio (voormalig GAK-gebouw) te Amsterdam.Nevenfuncties:
  • Voorzitter bestuur architectuurinstituut ABC te Haarlem
  • Bestuur Stichting Het Nieuwe IJ
  • Redactieraad Gebiedsontwikkeling.nu
  • Algemeen Bestuur Forum voor Stedelijke Vernieuwing
  • Bestuur Stichting Muziektent Vondelpark

 


Xavier Jongen
Xavier Jongen – Fund Director Bouwfonds European Residential
Xavier Jongen (1970) has over 15 years of experience in international residential markets and over 10 years of experience in the real estate investment management industry. Xavier graduated at the IEP de Paris (Grande Ecole) and holds a post-graduate Master of the College of Europe (with Honors) as well as a post-graduate RICS diploma in Property and Business from the Cambridge International Land Institute (UK). Xavier followed additional training at Fannie Mae, Harvard Business School and the Ayn Rand Institute.Xavier is Fund Director of the Bouwfonds European Residential Fund. This fund also invested in student housing, so far only in France and Germany. Previous to that Xavier worked for ING REIM, first as a senior analyst and later as the associate acquisitions for continental Europe. Before that, Xavier worked for ECORYS, an international research and consulting corporation founded by Nobel Laureate Jan Tinbergen. It is here that he started working on housing market fundamentals and housing market reform whilst working for Worldbank & IMF structural adjustment programs to liberalise previously socialist housing markets in Central and Eastern Europa as well as Russia. From 1996 to May 2005, Xavier also worked as a public speaker for the European Commission in Brussels, where he addressed both broad audiences as priority groups. Xavier is the Chair of the INREV Regulatory Affairs Committee and a tutor at Cambridge University (UK). Xavier Jongen joined Bouwfonds REIM in 2006. 

Charlie MacGregor
Charlie MacGregor – Managing Director The Student Hotel
Ik heb het vak studentenhuisvesting van mijn vader geleerd. Als jonge ontwikkelaar ben ik naar Londen verhuisd. Daar deed ik mijn eerste projecten. Tijdens een bezoek maakte ik kennis met de Nederlandse vormen van studentenhuisvesting.  Ik zag hier een niche voor een concept dat in het Verenigd Koninkrijk als wel bestond: studentenhuisvesting als dienst. Inmiddels zijn de plannen werkelijkheid geworden en is in september 2012 het eerste studentenhotel geopend in Rotterdam!Met City Living hebben wij de ambitie om tot 2015 ruim 5.000 bedden te realiseren in studentenhotels in de Benelux. Dit doen wij door studentenhotels van circa 350 kamers te bouwen. Deze hotels bieden een brand, full service huisvesting en Live & Learn faciliteiten. Het eerste hotel in Rotterdam, dat in september 2012 zijn deuren opende is dan ook al vanaf dag 1 volledig verhuurd.

Haiko Meijer
Haiko Meijer – Co-Founder Onix Architects
Haiko Meijer was born in Appingedam in 1961.  He graduated cum laude from the Academy of Architecture in Groningen (1991). After graduating Haiko worked for Gunnar Daan for a while. After 5 years he decided to start up Onix, together with Alex van de Beld, a former classmate. Haiko and Alex met at the Academy of Architecture and shared a love for wood and music. They started making music together and ended up setting up their own Architectural firm. Onix grew out to be an architectural firm that employs 20 people.Nowadays, Alex has left Groningen to live and work in Sweden where Onix set up a branch of the company. Haiko stayed to run the Dutch branch; he works on a wide range of projects in The Netherlands. Apart from working as an architect, Haiko gives lectures and acts as a supervisor for Academy students.

Fabien Mollet-Vieville
Fabien Mollet-Vieville – CEO Melon District
After working for Hermès (in Paris) and Own A Legend (in New York), Fabien has created the Melon District company in Barcelona in 2001.The company currently operate more than 600 rooms in Barcelona, and will open in 2014, 2 new residences: one in Paris with 190 rooms, and one in Prague with 250 rooms.Fabien has a Master in Marketing and Communication at CELSA (Sorbonne Paris IV – France).

Rainer Nonnengässer
Rainer Nonnengässer – CEO Youniq Germany
Rainer Nonnengässer was appointed as an executive board member of YOUNIQ AG with effect 1 July 2010. In addition to project development, asset management and compliance, he is also be in charge of the company’s property acquisitions and sales and responsible for Student Housing.Rainer Nonnengässer looks back on more than 20 years of experience in the real estate industry and financial services. Having served the Union Investment fund management company in various roles, Rainer Nonnengässer – a trained banker – joined AXA Group in 1998 and held several senior management positions and board mandates since. Most recently, his sphere of ownership as Global COO of AXA Real Estate Investment Managers included all investments, project developments and the company’s asset management. 

Paul Oudeman
Paul Oudeman – Kantorenloods Ontwikkelingsbedrijf Gemeente Amsterdam
Kantorenloods Paul Oudeman stimuleert en faciliteert vastgoedeigenaren bij het omzetten van hun leegstaande kantoorpanden en ‘loodst’ partijen die kantoorgebouwen transformeren door de gemeentelijke organisatie, procedures en regelgeving. De afgelopen jaren zijn er mede op initiatief van de kantorenloods meerdere transformatieprojecten gestart en instrumenten ontwikkeld om panden of gebieden te transformeren

Co Poulus
Co Poulus – Directeur ABF-Research
Met 30 jaar ervaring is Co Pouluseen zeer ervaren onderzoeker op het terrein van de volkshuisvesting, wonen en ruimtelijke ordening. Hij heeft diverse prognosemodellen (mede) ontwikkeld en is betrokken geweest bij tal van onderzoeksrapportages en beleidsstudies.
Opleiding:
Bouwkunde – Urbanistiek en Ruimtelijke Organisatie (Technische Universiteit Eindhoven)
Werkervaring:
1978 – 1985  Medewerker Planologische Dienst provincie Noord-Holland

1985 – 1993  Hoofd Sector Wonen en Volkshuisvesting  bij INRO-TNO
1993 – 1998  Directeur bij Focus Onderzoek en Advies
1998 – heden Directeur bij ABF Research

James Pullan
James Pullan – Head of Student Property Knight Frank
J
ames Pullan is a Partner at Knight Frank and Head of the Knight Frank Student Property Team. James established the Student Property Team in London in July 2008. The team provides agency, valuation and consultancy services in respect of student accommodation located within the UK or mainland Europe. Knight Frank values in excess of £2bn of student accommodation annually and acts for key operators, lenders and investors from across the globe. In respect of agency, Knight Frank act for vendors and purchasers and have disposed of trophy assets such as IES Manresa Road,Chelsea. In a consultancy capacity James has successfully undertaken a number of expert witness instructions at public planning appeal in boroughs where previously student  accommodation had not successfully obtained planning consent. Additionally, James’ team has advised on a number of London development consultancy projects where the scheme is now successfully trading and operational.

Robert Ramdhani
Robert Ramdhani – Senior Conceptontwikkelaar Van Wijnen Projectontwikkeling Oost.
Robert Ramdhani is senior conceptontwikkelaar bij Van Wijnen Projectontwikkeling Oost. Gedurende zijn werkzaamheden voor Van Wijnen binnen Hart van Zuid in Hengelo, één van de grootste binnenstedelijke herontwikkelingen in Nederland, wakkerde bij hem een heilig vuur aan voor het herontwikkelen van vastgoed. Binnen deze discipline heeft hij dan ook een aanzienlijk trackrecord weten op te bouwen. Zoals het een conceptontwikkelaar betaamt is Ramdhani  altijd sterk gericht op de marktvraag.Ramdhani onderscheidt zich in de markt door een hoog empatisch vermogen te combineren met een grenzeloos enthousiasme. Hij heeft oog voor the big picture, de veranderende wereld om ons heen, volgt trends en haakt erop in: dit stelt hem in de gelegenheid om eindgebruikers in de opgave werkelijk centraal te stellen. Als ontwikkelaar in de nieuwe realiteit weet hij met deze eigenschappen met alle betrokken belanghebbenden in een uitstekende samenwerking tot resultaat te komen.Ramdhani studeerde Management en Recht aan de Hanzehogeschool in Groningen. Hij is te beschouwen als een allrounder dankzij werkervaring in uiteenlopende vastgoedrichtingen. Hij begon zijn carrière in de makelaardij, werkte vervolgens voor de overheid, maar voelde zichzelf uiteindelijk het beste tot zijn recht komen als ontwikkelaar. 

Karin Reilingh
Karin Reilingh – Manager Maatschappelijk Vastgoed bij Ymere
2011 – heden Portefeuillemanager Maatschappelijk Vastgoed, Ymere
2010 – 2011   Portefeuillemanager Bedrijfsonroerende Goed, Ymere
2008 – heden Senior Accountmanager bedrijven en Onroerende Goed, Ymere
2007 – 2008   Programma projectmanager Maatschappelijke Infrastructuur, Amsterdam
2005 – 2007  Afdelingshoofd Onderwijs- en Welzijnsaccommodaties, Amsterdam Osdorp
2004 – 2005  Programmamanager Sociale Vernieuwing, Amsterdam Osdorp
2001 – 2004  TMOP/BMC Adviseur

Opdrachten:
  • Amsterdam Osdorp: Programmamanager sociale vernieuwing 
  • Amsterdam Nieuw West: Projectleider Invoering budgetfinanciering 
  • Amsterdam Geuzenveld Slotermeer: Projectleider sociaal economische vernieuwing
  • Accountmanagement regio Amsterdam 
  • Amsterdam Slotervaart, Projectleider sociaal economische vernieuwing
  • Amsterdam Slotervaart, Coördinator Evaluatie Buurtbeheer

2000 – 2001   Projectleider Sociaal Economische Vernieuwing en Buurtbeheer, Amsterdam
1995 – 1999  (senior) beleidsmedewerker Welzijn en Onderwijs, Amsterdam Osdorp
1991 – 1995   Beleidsmedewerker Welzijn, Gemeente Voorburg
1990 – 1991   Onderwijsassistent Onderwijsproject kinderopvang en openbaar, Erasmus
1988 – 1989   Bureau voor organisatieresearch en positieve actie, Dordrecht

Specialisaties:

  • Stedelijke vernieuwing/ sociale vernieuwing, zowel inhoud als proces 
  • Bouw, beheer en exploitatie van onderwijs- en welzijnsaccommodaties, zowel inhoud als proces
  • Bouw, beheer en exploitatie van bedrijfsonroerend goed, zowel inhoud als proces 
  • Invoering budgetfinanciering bij welzijnsorganisaties, zowel inhoud als proces
  • Inhoudelijke kennis van welzijnsbeleid, leefbaarheid, veiligheid en wijkaanpak


Edwin van Rest
Edwin van Rest – Founder and CEO Studyportals
Edwin van Rest is founder and CEO of StudyPortals – the European Study Choice Platform. Edwin has always been a true believer in the value of international experience: while his base was at the Eindhoven University of Technology he has spent a year of his Master’s in Osaka, Japan. Also he did two internships at the Olympic Games: both the Summer games in Athens as the Winter games in Torino. Furthermore he was very active in the world of international study associations – where StudyPortals’ foundations lie.StudyPortals helps millions of students finding and comparing their education opportunities, across the borders of the European nations. It also helps over a thousand participating universities from 40 European nations with making their programmes found. StudyPortals has brought innovation to university promotion by offering a measured, cost-effective and result-based solution for universities to present themselves worldwide through one channel. StudyPortals was awarded the most promising social start-up in the Netherlands 2009 – an initiative by McKinsey&Co and the Ministry of Economic Affairs. it has rapidly developed a unique position in Europe in the number of study seekers and universities it serves.Edwin serves as Vice-Chair of the Professional Section on Marketing and Recruitment of the EAIE. The European Association of International Education is the leading professional organization in European International Higher Education. In the M&R professional section the EAIE members who work in the area of Marketing, Recruitment and Communications gather.

Nannette Ripmeester
Nannette Ripmeester – Director of Client Services Europe i-Graduate International Student Barometer
Nannette Ripmeester is director Client Services of i-graduate, which was founded in 2005 to facilitate positive change in the provision of education. I-graduate is an independent benchmarking and consultancy service and specialises in the delivery of world-class insight tools and studies for stakeholders in education. Our flagship survey is the International Student Barometer (ISB) – the largest annual study of international students in the world, tracking and reporting international student feedback. The ISB is a confidential feedback process for institutions tracking the decision-making, perceptions, expectations and experiences of international students. Since 2005, the ISB has taken over 1.3 million responses from students in 22 countries. Nannette combines her role for i-graduate with her work for Expertise in Labour Mobility, making her Europe’s leading expert on mobility for study and work, with 20 years of advising employers, universities and governments on graduate mobility.
 
Marcus Roberts
Marcus Roberts – Director, Head of Student Investments Savills Investments B.V. 
Marcus has been involved in a number of acquisitions and disposals for clients including Berkeley Group, Quintain, UNITE Plc, Opal and Helical Bar Plc. In addition to his roles within the private sector, Marcus is also actively involved with a number of University backed projects including the University of Southampton and Aspect Education (Kaplan).Recent high projects include:
  • January 2011 – Acting on behalf of Berkeley First in the turnkey investment sale of 718 bed spaces at The Costume Store, North Acton. Practical completion September 2012. Sold to Knightsbridge Student Housing Limited for in excess of £61m.
  • January 2011 – acting on behalf of Places for People in the disposal of 446 bed investment for Sidney Webb House, Southwark. Sold to Ahli United Bank for £23.3 million.
  • July 2011- acting on behalf of Berkeley Homes in the turnkey investment disposal of 314 bed spaces at Dorset House, London Rd, Oxford. Practical completion for September 2012. Sold to Ahli United Bank for an undisclosed sum.
  • July 2011 – acting for Mortar Developments in the turnkey sale of 350 bed spaces at Caledonian rd, London. Practical completion September 2013. Sold to University College London.
  • December 2011 – acting on behalf of the University of Reading, advising on the disposal of the residential estate of c4, 300 beds spaces to UPP.

Marcus joined Savills in 2007 as Head of the Student & Residential Investment Team – a team of 13 fee earners whose main focus is on the education and residential investment sector.

During the last 10 years Marcus has acted for a number of different developers and operators in the acquisition of sites and buildings across the UK and Europe. Marcus has acquired or sold in excess of 15,000 bed spaces.

Along with members of the team, Marcus is also involved with a number of universities / colleges advising them on wider accommodation reviews and strategies.


Bart Schrijnen
Bart Schrijnen – Mede-oprichter Maponomics
De start van stedelijke ontwikkeling is de rode draad in Bart z’n werk.Bart studeerde stedenbouw aan de TU Delft en ontving een eervolle vermelding voor z’n afstudeerproject ‘Klein Istanbul aan de Maas’, een stedelijke strategie voor de economische ontwikkeling van migranten in Rotterdam Zuid.In 2005 werd Bart geselecteerd voor het out-of-company traineeprogramma PtP Bouw. In het kader van PtP Bouw werkte hij voor het Havenbedrijf Rotterdam (Projectorganisatie Maasvlakte II), Staedion Ontwikkeling en Vestia (Estrade Projecten) en vervolgens in dienst van Vestia en bransoncompany. In deze dienstverbanden en daarna vanuit zijn eenmanszaak, werkte Bart aan stedelijke projecten en strategie.Vanuit die ervaring, en de overtuiging dat werkprocessen in stedelijke ontwikkeling toe zijn aan innovatie, richtte Bart met twee partners Maponomics op.Maponomics integreert en verbetert data, voert kwantitatieve analyses uit en visualiseert de resultaten met gebruiksvriendelijke software (apps).Met apps van Maponomics ziet u in één oogopslag waar het bedrijfsresultaat van uw vastgoed- en infrastructuurportfolio verbeterd kan worden. De eerste app van Maponomics is de Doorstroom App voor woningcorporaties.

Duco Stadig
Duco Stadig – Voorzitter H-team
Duco Stadig werd geboren op 11 april 1947 te Arnhem.Hij studeerde economie (doctoraal, cum laude) en rechten (kandidaats) aan de Vrije Uni­versi­teit te Amsterdam.Van 1976 tot 1994 was hij secretaris van de Am­sterdamse Federatie van woning­corporaties. In die hoedanigheid vervulde hij een coördinerende rol bij de woningproductie en bij de stadsvernieuwing.Van 1994 tot 2006 was hij wethouder van Amsterdam, met de portefeuilles volkshuisvesting, stadsvernieuwing, ruimtelijke ordening en grondzaken.Thans is hij bij Colliers International werkzaam als strategisch beleidsadviseur en mediator.
Recente en huidige functies:
1998 – heden  – Voorzitter Vereniging Deltametropool
2006 – 2007   – Adviseur regering van Suriname inzake grondontwikkelingsbedrijf
2007 – 2008   – Lid Commissie Elverding (versnelling besluitvorming infrastructuur)
2007 – heden  – Voorzitter Urban Resort Amsterdam (ontwikkelaar en beheerder van broedplaatsen)
2007 – heden – lid DB College van Kerkrentmeesters Protestantse Kerk Amsterdam
2008 – heden – ambassadeur Randstad Urgent (VenW) – diverse projecten
2009 – 2011   – lid Adviescommissie VVBI (adviseerde VenW bij de implementatie van aanbevelingen Cie. Elverding)
2009 – 2010   – extern toezichthouder Servatius Maastricht
2010 – heden – extern toezichthouder Servatius Maastricht
2010 – heden – voorzitter landelijk H-team (Herbestemmingsteam) van de Rijksdienst voor Cultureel Erfgoed
2010 – heden – mediations inzake project/gebiedsontwikkeling
2011 – heden – Voorzitter Adviesgroep Wonen en Cultuur van het project Eenvoudig Beter (Ministerie I&M)

Rudy Stroink
Rudy Stroink – Owner & Founder TCN / Coach
Since 1994 TCN is active as the brave and playful dog in the European real estate. Due to our flexible approach we are, even in the current market, able to introduce innovative real estate products.TCN transforms existing buildings and areas into comfortable, functional and safe living environments. We work within coalitions that work together with a wide range of partners. Through the integral approach to our projects (concept development, construction, investing and managing projects) we have a long-term commitment to all of our projects.TCN is created by 175 people and has projects in the Netherlands, Germany, UK, Spain, Austria and Russia.Short biography Rudy Stroink:
  • In 1993 Rudy founded TCN Property Projects, where he is still working as C.O.A.C.H.
  • 1990 to 1992: advisor to several real estate companies.
  • 1985 to 1990: independent project developer in Los Angeles, California.
  • 1981 to 1985: founder and partner of Villa Nova: design and research agency.
  • 1982 Graduated at the poly technical university of Delft.


Ebe Treffers
Ebe Treffers – Regio Manager Noord Bouwinvest


Rob Ursem
Rob Ursem – Ursem Modulaire Bouwsystemen
Rob Ursem (37) heeft inmiddels 15 jaar ervaring in der wereld van innovatieve bouwsystemen en is commercieel  verantwoordelijk bij Ursem Modulaire Bouwsystemen. Het bouwsysteem van Ursem is steeds vaker het alternatief voor een traditionele  bouwmethode van permanente gebouwen. Ursem gaat twee stappen verder in bouwsnelheid, kwaliteit en betaalbaarheid door grote delen van het project in haar fabriek te realiseren. Onder geconditioneerde omstandigheden produceren wij bouwmodules voor de studentenhuisvesting, hotelbranche , en zorghuisvesting. Deze manier van bouwen is logistiek optimaal planbaar, kent een hoge kwaliteit en realiseert de opgave volgens vastgestelde lage stichting bouwkosten.Onder de vlag van Ballast Nedam werken wij dagelijks aan een betere leefomgeving door het realiseren van blijvende kwaliteit. De wensen van onze klanten staan hierbij centraal.Enkele spraakmakende permanente studentenwoningen projecten: 
  • 186 studentenwoningen Delft (DUWO / Mecanoo)
  • 504 Studentenwoningen Leiden (DUWO / Claus en Kaan)
  • 260 hotelkamers Amsterdam (City Living / A&E Architecten)
  • 233 studentenwoningen Uilenstede Amstelveen (DUWO / hvdn architecten)

www.ursem.nl


Rob Vester
Rob Vester – Director Ontwikkelingsbedrijf Syntrus Achmea
Rob Vester is sinds 2009 verantwoordelijk voor het ontwikkelingsbedrijf (OBA) van Syntrus Achmea Real Estate & Finance. OBA verzorgt voor ca. 40 pensioenfondsen de acquisitie en ontwikkeling van grond, zorgvastgoed, woningen en winkels. Sinds 2009 is de productie van het ontwikkelingsbedrijf vervijfvoudigd tot ca. 2.500 woningen en ca. 100 miljoen zorgvastgoed. Daarmee behoort OBA tot de grootste ontwikkelbedrijven in Nederland. Na een propedeuse natuurkunde is Rob Vester afgestudeerd als bouwkundige aan de Technische Universiteit Delft. Aansluitend op een periode van 6 jaar bij een tweetal adviesbureaus, heeft hij 12 jaar in diverse managementfuncties gewerkt voor een grote bouwonderneming. Van 2006 tot 2009 was hij werkzaam voor vastgoedbedrijven in Rusland, Polen en Tsjechië.

Maurice van de Vreede
Maurice van de Vreede – Commercial Projectmanager at L.I.F.E. N.V.
Reeds een aantal jaren ben ik actief in de vastgoedbranche. Als marketeer van opleiding, ben ik me in de loop der tijd ben ik mijzelf steeds meer ben gaan verdiepen in ontwikkeling. Dit aspect binnen de vastgoedbranche spreekt mij het meeste aan, enerzijds omdat ontwikkeling de mogelijkheid biedt op een creatieve wijze een duurzame waarde te creëren voor de (binnenstedelijke) omgeving, anderzijds omdat het veel raakvlakken heeft met mijn opleiding en achtergrond. Vooral herontwikkeling fascineert mij, omdat in een dergelijk proces hernieuwde waarde kan worden gecreëerd door op een doordachte wijze om te gaan met bestaande structuren en door het creëren van nieuwe functies.Het is ook om deze reden dat ons bedrijf (L.I.F.E. N.V.) terecht is gekomen in Amsterdam. Wij zouden graag onze reeds opgedane kennis in de (her)ontwikkeling van studentenhuisvestingsprojecten willen gebruiken om ook in Nederland (en Amsterdam in het bijzonder) op een duurzame wijze een antwoord te geven op de leegstand (van kantoorgebouwen) door middel van het creëren van nieuwe woonfuncties (o.a. residentieel en studentenhuisvesting). Uiteraard delen wij graag deze kennis met de aanwezigen, zodat we (wellicht samen) kunnen werken aan oplossingen voor de toekomst.

Wim de Waard
Wim de Waard – Specialist studentenhuisvesting Woonstichting de Key
Wim de Waard (1958) is bij sinds 2004 werkzaam bij woonstichting De Key in Amsterdam op het gebied van studentenhuisvesting. Hij studeerde sociale geografie aan de Vrije Universiteit. Was daarvoor werkzaam bij verschillende corporaties in Leiden en Amsterdam. Zijn expertise ligt onder meer op het terrein van en marktontwikkelingen, productontwikkeling en exploitatie

Giel van Wijk
Giel van Wijk  – Ontwikkelingsmanager Syntrus Achmea Real Estate & Finance
Giel van Wijk (1978) holds a BSc Real Estate & Housing at the Technical University of Delft and studied at the Leiden University Law school in 2003. After working as a carpenter at Van der Maas Bouwbedrijf for one year, he completed his MSc cum laude in Architecture at the TU Delft in 2006. During his study he started his own firm while working for several other architectural firms and magazines until 2008. Since the beginning of the financial crisis Giel has been working for Syntrus Achmea Real Estate & Finance on several projects, such as the student campus in Leiden, student housing at Villa Mokum in Amsterdam and several other housing projects. His experience includes and combines financial, real estate, area developmental and legal issues.